VAUVA -keskustelu

Foorumi: Raskaus, synnytys, vauva ja lapsi

Haaveena vauva 2011

Keskustele lapsen hankintaan liittyvistä yleisistä aiheista ja jaa kokemuksiasi muiden kanssa.

Valvojat: Fazerina, nightmare, Pieniminä, Bonnie, Mamma67, Nuppu, Ellutuulia

Haaveena vauva 2011

ViestiKirjoittaja lilianna päivämäärä La Tammi 02, 2010 1:15 am

Heippa!
Meillä vauvasta on haaveiltu jo pidempään, ensin minä (32v.) ja sitten myös mies (38v.), yhdessä olemme olleet 4 vuotta ja tänä vuonna myös menossa naimisiin :D ...Jo viime kesänä sovimme, että lasta alamme yrittämään loppukeväästä 2010. Uuden vuoden lupauksena on siis terveellinen ja monipuolinen ruokavalio sekä liikunnan harrastaminen...Nyt jännittää kauheasti kauanko raskaaksi tuleminen kestää ja ehdinkö iän puolesta lapsia useampia saamaankaan :? Minkälaisia ajatuksia muilla vauvahaaveilijoilla on ja etenkin hieman vanhemmalla iällä ensimmäisestä haaveilevilla?
t. Lilianna
lilianna

Re: Haaveena vauva 2011

ViestiKirjoittaja likkanen päivämäärä La Tammi 23, 2010 10:05 pm

onnea teille lilianna, piän peukkuja, että tärppää pian.

mullakin haaveissa vaavi ens vuodelle :roll: tosin mulla on ihan eri lähtökohdat. meillä on pojat 5 ja 3v, naimisiin mentiin v-2008. nyt MINÄ haaveilen kolmannesta lapsesta, kuhan saisin koulun loppuun. näillä näkymin valmistun ensi jouluna. tilannetta vaikeuttaa se, että mieheni ei vielä ole ajatuksesta kauhean innoissaan ja toisaalta tilanne koulun jälkeen on se, että mahdollisimman pian pitäis työpaikka löytää. hankalia yhdistelmiä. mutta haaveillahan saa ja toivon kipinä ei kuole. tsemppiä meille!
likkanen

ViestiKirjoittaja äiti79 päivämäärä Ma Huhti 26, 2010 1:29 pm

Meillä olisi haaveena toinen vauva ennen kuin esikoinen täyttää 3-vuotta, mikä tapahtuu elokuussa 2011. Nyt on ovulaatiotestit ostettu ja peukut pystyssä syksyä kohti. Ennen lokakuuta olisi toiveissa tulla raskaaksi. Meillä odotellaan miehen valmistumista ja työllistymistä, mutta ajateltiin kuitenkin uskaltaa yrittää tähän perään, niin ei tarvitsisi esikoisen lähteä vielä päivähoitoon.
äiti79

ViestiKirjoittaja Ire_ päivämäärä To Touko 27, 2010 9:30 pm

Haaveena olis tosiaan vauva vuodelle 2011.
Ollaan mieheni kanssa mietitty asiaa, ja nyt ollaan päädytty siihen tulokseen, että laitetaan pikkunen alulle :)
Asiassa on kyllä pieni mutta.. Kävin vuos sitten tutkimuksissa, koska menkat ei tule, enkä kuitenkaan ole/tule raskaaksi. Tutkimuksissa selvisi, että kyllä niitä munasoluja siellä on, muttei ne vaan irtoa normaalisti.
Lopetin e-pillereiden syönnin joku 3kk sitten ja niin loppu myös menkkojen tulo kuin seinään,ja negatiivista näyttää..
Täytyy siis varata aika lekuriin asian tiimoilta ja toivoa parasta. Se olisi meidän ensimmäinen lapsi.
On ihan kauhea vauva-kuume päällä :)
Ire_

ViestiKirjoittaja lilianna päivämäärä La Kesä 05, 2010 11:42 pm

Kylläpäs tässä on tullut kauheassa vauvakuumeessa kevään aikana vertailtua erilaiset lastentarvikkeet, mietittyä lastenhuoneen sisustamista ja suunniteltua elämää aina seuraavaan lapseen astikin :roll: ..Kierukan poistoon olen menossa 23.6., joten pääsemme vihdoin "tositoimiin" :wink: Saas nähdä miten asiat etenee...
lilianna

ViestiKirjoittaja Pinkki Pingu päivämäärä Ke Heinä 21, 2010 11:18 pm

Heipparallaa!
täällä yksi haaveilija lisää. :)

Tuntuu ihan hassulta "julkistaa" tämä asia vaikkakin nimimerkin suojissa. Aviokin kanssa mentiin naimisiin reilu kk sitten ja yhdessä ollaan oltu nyt 9,5 vuotta. Nyt sitten jätettiin pillerit häämatkan tokavikana pvä:nä ja odotellaan koska haikara tulisi vierailemaan. Jännityksellä mennään, ensimmäinen tätivierailu on ollut tietysti heti kun pillerit lopetin (3 pvä:ä lopetuksesta, loppuivat viime perjantaina) ja nyt sitten odotellaan koska seuraava vierailu on (toivottavasti ei piiiitkään aikaan). Mutta tuskin ikinä onnistuu ekalla kerralla.

Jäädään siis odottelemaan plussia puolin ja toisin!
Pinkki Pingu

ViestiKirjoittaja janna päivämäärä Ti Elo 10, 2010 1:11 pm

Ollaan avomiehen kanssa seurusteltu 4vuotta ja mentiin kolmenvuoden jälkeen kihloihin, ollaan asuttu yhdessä 2vuotta. Nyt olisi suunnitteilla vauva kun koulut on ohi ja on töitä ja itsestä aika tuntuisi sopivalta. Milloin voi alkaa laskea raskauden alkua? Olen 20v ja avomies 22
janna

ViestiKirjoittaja away päivämäärä Ma Elo 30, 2010 11:14 pm

Täälläkin seurustelua takana lähes 4 vuotta. Ikää itsellä 19 ja avomiehellä 22. Reilu kaksi vuotta kihloissa ja reilu vuosi asuttu saman katon alla. Itse olen valmistunut koulusta nyt keväällä ja mies on töissä. Minäkin olen töissä ollut, mutta koska lähihoitajaksi valmistuin, ei ainakaan heti ole mitään pysyvämpää tiedossa. Lapsenteosta on puhuttu kauan, mutta nyt valmistumiseni jälkeen ihan tosissaan. Kuume on kova :)

Pillerit onkin nyt sitten jätetty pois pari viikkoa sitten. Saa nähdä kuinka kauan saa odotella että tärppää, jos tärppää! Toivottavasti! :)
Mukava ois jutskailla teidän samassa "tilanteessa" olevien kanssa =)
away

Paluu Yleistä